KARLOVAČKA ŽUPANIJA
GRAD KARLOVAC
POVIJESNA POSTROJBA
«KARLOVAČKI POČASNI VOD ZNG-91.»
P R O J E K T
LJ E T N I P O K R E T N I Š U M S K I T A B O R
«DOBRA – 17»
-LIPANJ 2017.-
IZRADIO:
brig./mir.
Dubravko Halovanić
PLAN I PROGRAM
«LJETNI POKRETNI ŠUMSKI TABOR»
UVOD:
Program izobrazbe i osposobljavanja pripadnika Povijesne postrojbe «Karlovački počasni vod ZNG-91.» na «Ljetnom pokretnom šumskom taborovanju», predstavlja skup mjera, radnji i postupaka ugrađenih u osnovno i jedinstveno osposobljavanje i upoznavanje sudionika taborovanja u rješavanju osnovnih radnji i postupaka u stjecanju znanja i vještina za boravka u prirodi i prilagođavanju života i rada sa prirodom uz primjenu predviđenog Plana i programa na zadanom terenu i u određeno vrijeme. Pristupanje taborovanju je dragovoljno u uvjetima kolektivnog življenja u posebnim prirodnim uvjetima pod šatorima.
Ovim Planom i programom utvrđen je dio zajedničkog univerzalnog tematskog sadržaja neophodnog za sudionike «Ljetnog pokretnog šumskog taborovanja» uz upoznavanje i savladavanje tematskih sadržaja izobrazbe, boraveći u prirodi uz zajednički timski rad, red i život.
CILJEVI I PRINCIPI OBUKE – IZOBRAZBE:
1. Opći cilj: u skladu sa razvojem znanosti i novih tehnologija, upoznati mladi naraštaj uz boravak u prirodi sa normama jednostavnog i jedinstvenog boravka u prirodi uz korištenje odgovarajućih saznanja iz vojno-stručne vještine, psihofizičke uvježbanosti, šumsko-ekološke vještine snalaženja u prirodi, rukovanju i primjeni jednostavnim šumskim alatom i osnovnim taktičkim postupcima u prirodi.
2. Poseban cilj: proističe iz općeg cilja a definira ga Plan i program izobrazbe kroz koji će proći svaki pojedinac u okviru «Ljetnog pokretnog šumskog taborovanja».
3. Osnovni principi izobrazbe: predstavljaju cjelokupni proces izobrazbe sudionika taborovanja zasnovan na sljedećim principima:
PRINCIP POTPUNE IZOBRAZBE:
- ogleda se u potpunom savladavanju postavljenih tematskih sadržaja svakog pojedinca na taborovanju.
PRINCIP STVARALAČKE AKTIVNOSTI:
- ogleda se u samostalnosti, inicijativi, odlučnosti, hrabrosti i odgovornosti u izvršavanju postavljenih zadataka tematskog plana. Na ovom taborovanju predviđeno je savladavanje tematskog plana uz aktivno sudjelovanje svakog sudionika u procesu izobrazbe.
PRINCIP JEDINSTVA OSOBNOG I TIMSKOG RADA:
- ogleda se u postizanju osobne osposobljenosti pri savladavanju postavljenih tematskih cjelina sa pretpostavkom harmonične cjeline timskog rada u složenim prirodnim uvjetima.
PRINCIP JEDINSTVA IZOBRAZBE:
- ogleda se u jedinstvenom izvođenju izobrazbe sa specifičnim sadržajem na zasadima domoljublja.
PRINCIP PERMANENTNOSTI IZOBRAZBE:
- ogleda se u trajnosti stečenih znanja, vještina i navika. Pretpostavlja se kako sudionici taborovanja mogu bez većih teškoća nastaviti usavršavanje stečenih praktičnih i teoretskih saznanja i vještina u budućem školovanju i življenju.
PRINCIP REALNOSTI IZOBRAZBE:
- ogleda se u savladavanju praktične izobrazbe uz primjenu odgovarajućih alata i sredstava prilikom savladavanja određene vještine u prirodi na izabranom mjestu i vremenu izvođenja izobrazbe.
PRINCIP ODGOVORNOSTI:
- ogleda se u ispunjenju svojih nadležnosti, kako predavača tako i svih sudionika taborovanja. Izobrazba mora biti potkrepljena odgovarajućim sredstvima kako bi svaki sudionik upoznao pravilan način uporabe i rukovanja istim.
PRINCIP OČIGLEDNOSTI:
- izobrazba se izvodi u uvjetima neposrednog opažanja i konkretnog rada sa pojedinim sredstvom, predmetom, alatom, pojavi ili procesu, sa težištem na uvježbavanju pojedinih radnji i postupaka.
PODJELA IZOBRAZBE PO SADRŽAJIMA IZUČAVANJA
Cjelokupna izobrazba sudionika «Ljetnog pokretnog šumskog taborovanja» u odnosu na sadržaje izučavanja dijeli se na:
-
izobrazba ponašanja u prirodi,
-
domovinska izobrazba,
-
izobrazba u rukovanju šumskim alatom,
-
vojna izobrazba,
-
kineziološka izobrazba.
Svaki od navedenih sadržaja izučavanja ima u određenoj mjeri svoj specifični cilj, zadaću, sadržaj, organizaciju i metodologiju izvođenja. Međutim, svi oni čine programsku cjelinu u izobrazbi i pripremu sudionika za samostalan i timski rad u specifičnim uvjetima uz primjenu samopouzdanja i odgovornosti svakog sudionika taborovanja.
IZOBRAZBA PONAŠANJA U PRIRODI
- težište izobrazbe imati na upoznavanju prirode, flore i faune, usklađenosti i zakonitosti uz primjenu tih zakonitosti na taborovanju. Posebnu pažnju obratiti na ekološko ponašanje i primjenu svakog sudionika taborovanja.
DOMOVINSKA IZOBRAZBA
- težište izobrazbe imati na povijesnim sadržajima kako bi svaki sudionik stekao osnovna saznanja o hrvatskoj povijesti na ovim prostorima. Posebnu pažnju posvetiti izgradnji obiteljskog (katoličkog) odgoja kroz sadržaje prigodnih programa i zabave tijekom taborovanja, naročito u slobodno vrijeme. Tijekom taborovanja pratiti dnevno-politička događanja uz razgovore sa sudionicima.
IZOBRAZBA U RUKOVANJU ŠUMSKIM ALATOM
- težište imati na upoznavanju sa alatom koji ćemo koristiti te načinima rukovanja i rada na siguran način. Osposobiti sudionike taborovanja za samostalan i pravilan rad u budućim aktivnostima.
VOJNA IZOBRAZBA
- težište imati na razvijanju i stjecanju vojnih znanja koja su primjenjiva u svakodnevnom životu uz osamostaljenje i privikavanje na život u timu. Usvajanjem vojno-stručnih znanja, vještina i navika uz uvježbavanje osnovnih vojnih sadržaja za individualni i timski rad u svim zemljišnim i vremenskim uvjetima po modelu izvršenja predstojećih zadaća.
KINEZIOLOŠKA IZOBRAZBA
- osigurava se provođenjem svakodnevnih aktivnosti, od jutarnjih tjelovježbi, sportskih aktivnosti, igara i drugih oblika izobrazbe tako što će kontinuirano narastati fizička spremnost i izdržljivost svih sudionika taborovanja.
PROGERAM IZOBRAZBE
DOMOVINSKA IZOBRAZBA ( DoI ):
T – 1: obrazovanje kolektiva - tima
-
pojam, obilježja i značaj,
-
uloga svakog pojedinca u kolektivu – timu,
-
uloga timskih sastanaka u izgradnji kolektiva,
-
zadaci tima – kolektiva na šumskom taboru.
T – 2: Domovinski rat u RH
-
vojno politička situacija u SFRJ devedesetih godina,
-
raspad SFRJ, uzroci i posljedice,
-
vojno-teritorijalni ustroj JNA početkom agresije na RH,
-
obostrani raspored snaga u razdoblju 1991. – 95. na ovom prostoru.
INFORMIRANJE:
-
svakodnevno praćenje dnevnih društveno-političkih doganjanja u našoj zemlji i svijetu, putem elektronskih i tiskovnih medija, uz razgovor za vrijeme taborske vatre i prigodnog spontanog programa.
STROJEVA IZOBRAZBA (SoI):
T – 1: stavovi za postrojavanje
-
postrojavanje, vrsta, krilo, bok, kolona i ravnanje,
-
stavovi, zapovijedanje,
-
okretanje u mjestu,
-
prijavak, smotra, pozdrav,
-
predstavljanje.
T – 2: stavovi za postrojavanje
-
kretanje, zaustavljanje, zahođenje,
-
okretanje u kretanju,
-
prilaženje, odlaženje.
POZNAVANJE NAORUŽANJA (PoN):
T – 1: balistika, projektili i raketna tehnika
-
osnovi balistike o gađanju, greške pri gađanju,
-
projektili i raketna tehnika,
T – 2: gađanje zračnim oružjem
-
praktičan rad i način sigurnog gađanja zračnim oružjem
TAKTIČKA IZOBRAZBA (TaI):
T – 1: izrada patenata u taboru
-
prilagođavanje prirodnih segmenata za osobne potrebe,
-
izrada raznih pomagala za osobne potrebe
T – 2: pripadanje, način uporabe, pakovanje i održavanje odjeće i obuće, druge osobne opreme na taborovanju
-
obveze i odgovornosti korisnika,
-
održavanje osobne opreme i higijene,
-
pakovanje, nošenje i slaganje osobne opreme,
-
sitne opravke i održavanje osobne opreme.
T – 3: izrada priručnih skloništa u prirodi i premještanje tabora
-
prilagođavanje prirodnog zaklona i podešavanje za odmor i boravak u prirodi,
T – 4: vezivanje čvorova i upotreba čvorova na terenu,
-
vrste čvorova i način vezivanja,
-
praktična uporaba čvorova na terenu,
T – 5: prva pomoć i zaštita
- osnove pružanja prve pomoći,
-
praktičan rad.
T – 6: kretanje po terenu pomoću karte i kompasa
-
zemljište, opisi, karakteristike,
-
topografske karte i prikaz zemljišta,
-
kretanje po karti na zemljištu,
-
izrada skice terena i sheme kretanja.
T – 7: izrada priručnih skloništa u prirodi i premještanje tabora
-
prilagođavanje prirodnog zaklona i podešavanje za odmor i boravak u prirodi,
T – 8: oklopni transporter M-60 „s“
-
uređenje, upoznavanje i vožnja.
ŠUMARSKA IZOBRAZBA (ŠuI):
T – 1: upoznavanje kraja i mjesta boravka
-
vrste drveća i grmlja, tlo,
-
vrste životinja u ovom prostoru,
-
korištenje istih i načini uporabe.
T – 2: upoznavanje šumskih alata
-
alati u šumarstvu, nekad i sada, vrste
-
njihovo korištenje i pravilna uporaba,
-
praktičan i siguran rad sa istim.
-
praktična upotreba šumskog alata,
-
izrada i obrada drva šumskim alatom,
KINEZIOLOŠKA IZOBRAZBA (KnI):
T – 1: naizmjenično kretanje
-
hodanje, trčanje (1:1), (1:2).
T – 2: kompleks prostih vježbi
-
-
kruženje glave,
-
kruženje trupa,
-
čučnjevi,
-
sklekovi,
-
udarci pravo,
-
otkloni trupa,
-
čučnjevi sa odručenjem,
-
zanožavanje.
-
T – 3: sportske aktivnosti
-
-
-
društvene igre,
-
sportske aktivnosti.
-
-
METODOLOŠKE NAPOMENE
Izobrazbu izvoditi uz praktičan rad na terenu i metodom koja optimalno omogućava očiglednost i trajnost stjecanja pokazanih znanja i vještina.
Prilikom obrade svake teme, težište imati na obnavljanju postojećih znanja kao i usvajanju novih znanja iz predviđene teme.
Uz predavanja i demonstracije pojedinih vještina, primjenjivati praktičan rad svakog sudionika šumskog tabora.
Prilikom izvođenja praktičnog rada sa sudionicima «Ljetnog šumskog tabora», neposredno nadzirati rad svakog pojedinca.
U radu se pridržavati mjera tehničke zaštite na siguran način, kako bi se izbjegli nesretni slučajevi i nepažnja u radu.
Sudionike u taboru pratiti i ocjenjivati pri savladavanju ovog programa.
U izvođenju pojedinih tematskih cjelina i sadržaja, primjenjivati raznovrsne oblike i metode rada, kako bi se aktivirao što veći broj sudionika na izobrazbi.
Za pojedine tematske sadržaje poželjno je aktiviranje i drugih izvođača nastave.
Prije izvođenja praktičnog rada sa pojedinim sredstvom (alatom), obavezno provjeriti ispravnost i mogućnost izvođenja praktičnog rada sa istim.
Sva uporabljena sredstva (alat), nakon uporabe očistiti i složiti na za to predviđeno mjesto u spremištu.
Prilikom kretanja sudionika na teren za izvođenje određene tematske cjeline, uvježbavati već ranije naučene radnje i postupke.
Prije kretanja na put, upoznati i obučiti sudionike taborovanja kako se vrši priprema vozila za put, tijekom putovanja i po završenom putovanju.
Prije početka taborovanja, učesnicima podijeliti zadaće u svezi priprema za proučavanje marš-rute puta i značajnih objekata na njoj.
Sa roditeljima sudionika «Ljetnog šumskog taborovanja» izvršiti pripreme, upoznavanje i dogovor radi pravovremenog planiranja i pripreme za taborovanje.
Najmanje jednom tijekom taborovanja, posjetiti «Toplice Lešće» koje su nekada bile Rimske kupke, upoznati ih sa kulturnom baštinom i rekreacijom.
Posjetiti povijesna i kulturna mjesta oko taborske prostorije, uz posjetu, upoznavanje i obilazak.
Jednom u tijeku taborovanja, organizirano koristiti vožnju u TAM-u 5000 D, a dogovoriti sa vozačima vrijeme i mogućnosti prevoženja.
Nakon taborovanja uraditi Medijsku prezentaciju sa svim učesnicima taborovanja koju prezentirati na javnim tiskovnim i elektronskim medijima.
Po izvršenom taborovanju, svakom sudioniku uručiti zahvalnicu sa ocjenom savladanosti predviđenog Plana i programa taborovanja.
DNEVNI RASPORED RADNOG VREMENA:
06,15 - ustajanje,
06,15 – 06,40 – osobna higijena, namještanje šatora, priprema za nastavu,
06,40 – 07,00 – jutarnja tjelovježba u krugu tabora,
07,00 – 07,40 – doručak,
07,40 – 08,00 – jutarnja smotra, dnevna zapovijed, dizanje zastave,
08,00 – 11,55 – savladavanje predviđenog Plana i programa, nastava,
-
sat – 08,00 – 08,40
-
sat – 08,45 – 09,25
-
sat – 09,30 – 10,10
-
veliki odmor, marenda
-
sat 10,30 – 11,10
-
sat 11,15 – 11,55.
11,55 – 12,30 – redovno čišćenje alata, pribora i korištenog materijala, slaganje opreme,
12,30 – 12,55 – osobna higijena i priprema za objedovanje,
12,55 – 14,00 – postrojavanje i odlazak na objedovanje, objedovanje,
14,00 – 15,45 – poslijepodnevni odmor i slobodno vrijeme,
15,45 – 16,00 – postrojavanje za popodnevnu nastavu, marenda i odlazak na vježbalište,
16,00 – 18,10 – savladavanje predviđenog Plana i programa
-
sat – 16,00 – 16,40
-
sat – 16,45 – 17,25
-
sat – 17,30 – 18,10
18,10 – 18,30 – pospremanje sredstava, osobna higijena, priprema za večeru,
18,30 – 18,40 – postrojavanje, spuštanje zastave, odlazak na večeru,
18,40 – 19,10 – večera,
19,10 – 21,45 – slobodno vrijeme, praćenje TV programa, društvene igre, taborska vatra, druženje, program sudionika taborovanja.
21,45 – 22,00 – priprema za povečerje, osobna higijena,
22,00 - povečerje i noćni odmor.
Instruktor na taborovanju: brig./mir. Dubravko Halovanić,
Voditelj taborovanja: Goran Resovac.
POTREBITA MATERIJALNO TEHNIČKA SREDSTVA
-
šator za dvije osobe …………………………….. 6 kom.
-
šator za dnevni boravak M-70 (2 polja) ………… 1 kom.
-
velika lopata …………………………………. 2 kom.
-
mala lopata ……………………………………. 2 kom.
-
krampica ……………………………………… 2 kom.
-
grabljice………………………………………… 2 kom.
-
ručna pila lučna ……………………………….. 4 kom.
-
motorna pila 035 AV …………………………. 1 kom.
-
čekić 0,5 kg i 1 kg. ……………………………. 2 kom.
-
čavli razni ( 60 mm, 70 mm, 100 mm) ……….. 5 kg.
-
sjekira velika ………………………………….. 2 kom.
-
sjekira mala ………………………………….. 2 kom.
-
najlon ………………………………………… 5 kg.
-
uže razne debljine …………………………. .. 2 kg.
-
konopac – špaga ……………………………… 1 klup.
-
konopac – tanki ………………………………. 1 klup.
-
državni barjak (2x1m) ………………………. 1 kom.
-
radio CD prijemnik ………………………….. 2 kom.
-
puška zračna ……………………………… 2 kom.
-
metak za zračnu pušku …………………….. 1000 kom.
-
šibice ………………………………….. 1 pak.
-
fenjer ………………………………………. 2 kom.
-
petrolej …………………………………….. 1 lit.
OSOBNA OPREMA
-
komplet odore pojedinca, bor. ranac, - zdravstvena knjižica,
-
šatorsko krilo, porcija, ćuturica, pribor za jelo, - Autan (sprej ili krema),
-
sportska oprema, - toaletni papir,
-
pribor za čišćenje obuće, (crna krema, četka) - ručnik za lice, noge i sunčanje
-
pribor za osobnu higijenu, - tablete ili lijek,
-
pribor za sitne opravke, (igla, konac), - transportna vreća.
-
vreća za spavanje ili deka, podmetač,
-
2. deka, (ako nema vreće),
-
pričuvni donji veš, košulja maskirna,
-
kućne papuče, (plastične),
-
stare cipele, (tenisice),
-
krema za sunčanje,
-
zavoj sterilni (50 mm),
-
baterijska lampa i pričuvne baterije,
-
zaduženi nož,
-
muzički instrument
-
đeparac (50 – 60,oo kn.),
-
bilježnica,
-
pribor za pisanje i crtanje,
-
stara kravata,
1. SLUŽBUJUĆI U TABORU:
-
na dužnost službujućeg u taboru određuju se svi nazočni na taborovanju,
-
svaki službujući ima i svoga pomoćnika – zamjenika,
Dužnosti službujućeg taboru su:
-
prije prijema dužnosti pregleda sve šatore i upoznaje se sa njihovim stanjem,
-
osigurava rad u taboru po predviđenom rasporedu i Dnevnoj zapovjedi,
-
nadzire ustajanje i dnevne aktivnosti za dotični dan,
-
osigurava red i čistoću prostora oko šatora i u šatorima, te krugu tabora,
-
nadzire održavanje osobne higijene svih učesnika taborovanja,
-
nadzire rad radnog tima i smjenjuje ih na vrijeme,
-
osigurava donošenje drva za taborsku vatru sa radnim timom,
-
prati i nadzire pravovremeno izlaženje na zadane aktivnosti,
-
nadzire i ne dozvoljava ulazak nepoznatih osoba u krug tabora,
-
stara se o redu i miru u vrijeme odmaranja u taboru,
-
nadzire pospremljenost i čistoću uporabljenog alata na dnevnim aktivnostima,
-
kontrolira i vodi brigu o ispravnosti i kompletnosti opreme i alata,
-
prati objedovanja i stara se za svakog pojedinca pri uzimanju hrane,
-
u slučaju požara, poduzima mjere za sprečavanje širenja i gašenja požara,
-
stara se o sigurnosti objekata i opreme na taborovanju,
-
izvršava i druge zadaće koje dobije od voditelja taborovanja.
2. RADNI TIM U TABORU:
-
radni tim u taboru sačinjava 2-3 pripadnika PP «KPV ZNG-91.»,
-
određuje ih službujući tabora prema potrebama za dotični dan,
-
na dužnost radnog tima određuju se pripadnici PP po rednoj listi,
-
radni tim se upisuje u Dnevnu zapovijed,
Dužnosti radnog tima:
-
radni tim ima zapovjednika kojeg određuje službujući tabora,
-
brine se o čistoći i urednosti kruga taborske prostorije, sanitarnog čvora i prostora za osobnu higijenu,
-
na vrijeme pribavlja drva za taborsku vatru i čišćenje pepela,
-
osigurava toplu vodu za pranje porcija i pribora za jelo,
-
priprema i slaže državni barjak RH,
-
izvršava i druge zadaće koje dobije od službujućeg tabora.
3. DNEVNA ZAPOVIJED:
-
osobe na taborovanju određuju se za rad i provođenje dnevnog rasporeda radnog vremena po Dnevnoj zapovijedi za dotični dan,
-
izuzetno se mogu odrediti i usmenim putem ali je službujući tabora dužan naknadne podatke unijeti u knjigu Dnevne zapovijedi,
-
Dnevnu zapovijed piše voditelj taborovanja za aktivnosti narednog dana,
-
u Dnevnu zapovijed se unosi: službujući u taboru, radni tim, obuka i izobrazba, pohvale, radovi i drugo,
-
Dnevna zapovijed se čita ispred postrojene postrojbe nakon jutarnje smotre,
-
piše se za svaki dan sa ovjerom voditelja taborovanja,
-
Dnevnu zapovijed čita službujući u taboru.