20. - 21.06.2015. posjetili smo PP Sjeverni Velebit", konkretno Štirovaču, najšumovitiji dio Velebita, bogat vodotocima i predivnim šumama jele i smreke. U suradnji sa članovima OTK "Zlatni kotač" i OTK "Veteran klub Lučko-91.", sa starodobnim vojnim vozilima posjetili smo ovo područje i dio Like, sa noćenjem na Štirovači. Krenuli smo iz Karlovca u 06,00 sati i putovali starom cestom "Jozefinom" do Žute Lokve, posjetivši Modruš i Brinje, a na kapelici poginulim policajcima u Žutoj Lokvi upalili smo lampione i odali poštu našim hrabrim braniteljima. Put nastavljamo do Sportskog aerodroma u Otočcu i posjeta transportnom avionu DC-3 "Dakota", uz cestu. Nastavljamo putovanje do izvora Gacke u Sincu, gdje se nalazila pumpna stanica za željeznicu i napajanje vodom želj. postaje Vrhovine - Otočac, još u vrijeme Austrougarske. Uz put posjećujemo i D. Kosinj - Zamost, gdje se nalazi kameni most bez vezivnog materijala, izgrađen od 1929. - 36. godine, po projektu ing. Milivoja Frkovića. Posjećujemo i G. Kosinj, selo u kojem je tiskan prvi Misal iz 1483. godine, a jedan primjerak toga Misala, čuva se i sada u Veroni. U ovom selu sniman je i film "Kino Lika". Uskim putem uklesanim u strmu liticu nastavljamo putovanje do jezera "Kruščica", a zaustavljamo se iznad brane HE "Sklope". Naime, selo Kruščica nalazilo se na srdini polja koje je potopljeno izgradnjom ove brane, a dužina jezera je preko 20 km. Visina brane je 80 m, a prosječna dubina jezera je 60 m. Kako su mještani iseljeni, preseljeno je i groblje u zajedničku grobnicu iznad jezera, a tu je rođen naš vodič, g. Ivan Skender, pa posjećujemo krajputaš, koji je on izgradio i zajedničku grobnicu mještana ovoga sela sa 384 posmrtna ostatka. Na putu kretanja zaustavljamo se na staroj pilani, tj. ostacima stare pilane u D. Pazarištu. Napokon u popodnevnim satima dolazimo na Štirovaču gdje noćimo u šatorima, a drugi dan nastavljamo putovanje do Krasnog i Kutareva. Umorni, puni novih saznanja i sretni za ovako lijepi izlet, vraćamo se kući oko 16,00 sati. Najljepše zahvaljujemo g. Ivanu Skenderu, koji nam je bio izvrstan vodič i domaćin.